Azdome M300 Hacked? Wifi name changed forever, no reset anymore and FW cannot be updated

agimur

New Member
Joined
Apr 7, 2023
Messages
2
Reaction score
0
Location
Spain
Country
Spain
Hello, this is my first post.
I have a very big problem with my new Azdome M300.

2 weeks ago i saw that wifi name was changed from "M300_XXXXXX" to "AIT-Streaming-Demo-AP"
i thought in a hacker attack or virus by wifi.
Aliexpress seller and Azdome told me reset the dashcam, i did reset more than 10 times, wifi name not change.

Also i downloaded the firmware in Azdome Forum, only 1 version is available.
Instructions say that firmware update process is 30 seconds, but my dashcam says "Updating" and 6 seconds later update is ended.
Firmware version number is always the same, dashcam never update the firmware.

As you can see in attachments, picture is now very very poor, i can change exposure values for a days, but i cannot change white balance.
Other problem is that now i cannot connect to Azdome App, i think that something change in dashcam as mac, ip address or the wifi name is not valid.
I can use only 2 apps "Roadcam" and "AIT Wifi Cam Viewer 1.3".
In AIT Wifi Cam Viewer, white balance values are not changes.

Can anybody help me with this?
Azdome doesn´t answer emails and Aliexpress Seller always answer with a new question.
Thank you.
 

Attachments

  • 01a.jpg
    01a.jpg
    266.8 KB · Views: 5
  • 01b.jpg
    01b.jpg
    326.3 KB · Views: 5
  • 02a.jpg
    02a.jpg
    223.8 KB · Views: 5
  • 02b.jpg
    02b.jpg
    369.4 KB · Views: 5
  • 05a.jpg
    05a.jpg
    269.5 KB · Views: 4
  • 05b.jpg
    05b.jpg
    306 KB · Views: 5
Bonjour, ceci est mon premier post.
J’ai un très gros problème avec mon nouvel Azdome M300.

Il y a 2 semaines, j’ai vu que le nom wifi a été changé de « M300_XXXXXX » à « AIT-Streaming-Demo-AP »
J’ai pensé à une attaque de hacker ou de virus par wifi.
Aliexpress vendeur et Azdome m’ont dit de réinitialiser la dashcam, j’ai réinitialisé plus de 10 fois, le nom wifi ne change pas.

J’ai également téléchargé le firmware dans Azdome Forum, seule 1 version est disponible.
Les instructions indiquent que le processus de mise à jour du firmware dure 30 secondes, mais ma dashcam indique « Mise à jour » et 6 secondes plus tard, la mise à jour est terminée.
Le numéro de version du firmware est toujours le même, la dashcam ne met jamais à jour le firmware.

Comme vous pouvez le voir dans les pièces jointes, l’image est maintenant très très pauvre, je peux changer les valeurs d’exposition pendant un jour, mais je ne peux pas changer la balance des blancs.
Un autre problème est que maintenant je ne peux pas me connecter à Azdome App, je pense que quelque chose de changement dans la dashcam comme mac, l’adresse IP ou le nom wifi n’est pas valide.
Je ne peux utiliser que 2 applications « Roadcam » et « AIT Wifi Cam Viewer 1.3 ».
Dans AIT Wifi Cam Viewer, les valeurs de balance des blancs ne sont pas modifiées.

Quelqu’un peut-il m’aider avec cela?
Azdome ne répond pas aux e-mails et Aliexpress Seller répond toujours avec une nouvelle question.
Merci.
Bonjour
J’ai aussi le même problème. Je suis dans l’impasse.
En attente d’aide
 
Send your question via azdome support page. I had same problem with their email stopped responding but sent message by the support page and got reply and refund. my M300 wont keep time and date it always returns to 01.12.20 8.00

 
Finally Azdome sent me a new dashcam paying 8 USD.
Thank you for answers.
 
Back
Top